رایزنی تلفنی باقری و وزیر خارجه ژاپن درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای

14:53 - 25 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۳۸۸
رایزنی تلفنی باقری و وزیر خارجه ژاپن درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای
سرپرست وزارت امور خارجه و زیر خارجه ژاپن طی یک تماس تلفنی، درباره موضوعات مختلف از جمله تحولات غزه و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی گفت‎‌وگو کردند.

خبرگزاری میزان - یوکو کامیکاوا، وزیر خارجه ژاپن و علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه، در تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه و  مسائل مهم منطقه‌ای به‌ویژه جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه گفت‌وگو و رایزنی کردند.  

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به رفت‌وآمد مستمر هیئت‌های دیپلماتیک میان تهران و توکیو، به‌ویژه حضور فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن در آیین ادای سوگند رئیس‌جمهور کشورمان، آن را نشانه‌ای از روابط دیرپا و ریشه‌دار میان دو کشور دانست.

باقری هدف قراردادن اهداف غیرنظامی شامل بمباران و تخریب مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و دیگر زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری و کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان در غزه طی بیش از ده ماه گذشته را مصداق آشکار جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی دانست که عامل اصلی این وضعیت غیرقابل تحمل، کمک‌های آمریکا و برخی دیگر کشور‌های غربی به باند جنایتکار حاکم در تل‌آویو از یک سو و سکوت و انفعال برخی دیگر از کشور‌های غربی در برابر جنایت آشکار این رژیم نژادپرست از سوی دیگر دانست.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با انتقاد از رویکرد حمایت‎گرایانه غربی‌ها در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل که مانع از انجام وظیفه این شورا در برخورد مؤثر و بازدارنده با ناقض امنیت و ثبات بین‌المللی یعنی رژیم صهیونیستی شدند، تصریح کرد: تجربه نشان داده سکوت در برابر وحشیگری نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها، این موجود شرور را گستاخ‌تر می‌کند.

وزیر خارجه ژاپن نیز در این گفت‌وگو با ابراز نگرانی نسبت به افزایش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، آرام‌سازی اوضاع و کاستن از سطح تنش‌ها را در راستای منافع همه طرف‌ها دانست.

علی باقری و یوکو کامیکاوا همچنین بر اهمیت تداوم گفت‌وگو‌های سیاسی و دیپلماتیک میان دو کشور برای پیشبرد همکاری‌های دوجانبه و ارتقای صلح و ثبات و امنیت منطقه‌ای تاکید کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *